Over mij

Mijn foto
Geboren in 1972, gelukkig getrouwd, Christen, en moeder van Esther(1997), Lucas(1999) en David(2003). We wonen in Ypenburg, Den Haag, zijn actief in de Havenkerk (Schilderswijk), ik werk één dag in de week als juf op een basisschool en daarnaast geef ik quiltles.

maandag 21 mei 2012

Heet van de naald...


mag ik jullie eindelijk deze quilt laten zien. Een heerlijke maat, 120x150. Hij gaat volgende week naar ons jongste neefje en ik verwacht dat hij er nog jaren plezier van gaat hebben. 

Toen hij geboren werd was hij het derde familielid in even zoveel maanden dat werd geboren en allemaal kregen ze een quilt. Daarom moest hij even geduld hebben tot deze quilt eindelijk klaar was. Mijn schoonzus en zwager hebben hem half af gezien en vonden hem mooi. 

Er zitten verschillende systemen in het patroon, zien jullie dat ook? Laat maar horen wat je ziet... ik ben wel benieuwd.
Het quiltwerk heb ik machinaal gedaan met verlopend garen, zo leuk altijd, dat effect.
Afgebiesd met een zwart stofje dat voor mijn gevoel al die kleuren goed in kadert, oftewel, op z'n plekje laat.
Zo, dan ga ik snel verder, de volgende top is ook al klaar...

Finally I can show you this quilt. Great size for a child, 50x60 inch. It will go to our youngest nephew next week and I expect him to have a lot of fun with it. 

When he was born, last october, he was the third family addition in three month, who all were going to have a quilt. That is why it took me a while to get it done. My DSIL and BIL have seen the quilt and love it!
I am very happy myself too. It was quite daring, those bright colours, but I do really like it, especially for a child. There are patternsystems in the quilt, do you see them? I did machine quilt it and used variegated thread, I just love the effect each and every time I use it!
So, I will be getting on, I finished the next top too...

20 opmerkingen:

Hubertine zei

In iedergeval een 4patch en ........... en ..........en.........en toen werd ik er duizeling van! Maar weet je....hij is weer heel erg leuk, vrolijk fris en fruitig!

Roos zei

Ongelovelijk! Wat een mooi ding.

Quiltblog Janine zei

Ik zie vierkantjes en grotere blokken in de maat van 4 vierkantjes. Diagonaal geplaatst in de top. Is dat wat je lezen wilt :-) of heb ik het verkeerd begrepen? Hij is erg gezellig geworden, een mooie quilt wordt het zeker.

Phyllis zei

Ik vind hem helemaal top! Wat een vrolijkerd! Ik laat de systemen voor wat ze zijn, hij is gewoon een feest om naar te kijken!

anneke zei

wat een vrolijke quilt is het zo geworden, je neefje is een bofferd!

Inge zei

Hij is super, Jantine!

Cisca zei

Wat een leuke quilt voor een knulletje, je wordt er vrolijk van!
Groetjes, Cisca

marion zei

een groot blok met twee kleine blokjes........

mieke zei

Ik zie grote en kleine 4-kanten en -kantjes op verschillende manieren aan elkaar gezet.
Het ziet er heel leuk uit.

Cybele's patch zei

Wat een vrolijke quilt.
Ik zie diagonale kleurbanen. Maar is dat wat je bedoelt?

Kris zei

I love the colours! Very beautiful.

Mistea zei

Beautiful - I love all those bright colours together - this looks like a very fun quilt.
Enjoy the next one.

Aline zei

Ik zie te veel om op te noemen. Hij is werkelijk prachtig!
Visje agenda voor 2012/2013 is er weer! Je was vorig jaar te laat toch, voor je dochter? Wie weet nu?

Anja.M zei

Wat een mooie vrolijke quilt !
Quilt groetjes Anja.

Gerda zei

Hoi Jantine, lekker vrolijk en je blijft er dingen in zien. Je hebt wel een tempo zeg!

Solstitches zei

Absolutely stunning and just perfect for a little boy.
Margaret

SewAmy zei

This is a great childs quilt. I love it.

Just-Do zei

Daar word je toch helemaal vrolijk van. Wat een leuke quilt, en het gebruik van grote en kleine blokken maakt hem helemaal interessant om naar te kijken.

LuAnn zei

what a great quilt! Your nephew is going to love it.

Judith zei

oh ik loop zo achtr met lezen! maar ik vind de quilts helemaal geweldig. als ik bij je i de buurt woonde wist ik t wel dan kwam ik op cursus. als ik al een eenvoudige zou kunnen maken dan zou ik al blij zijn... maar goed heb ook te veel hobby's al....dus ik verhuis maar niet terug naar t westen